REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ALANIA WORKSHOP
Spis Treści
§ 1 Definicje
§ 2 Składanie i Realizacja Zamówień
§ 3 Dostawa
§ 4 Metody Płatności
§ 5 Prawo Odstąpienia od Umowy (Zwroty)
§ 6 Reklamacje (Brak Zgodności Towaru z Umową)
§ 7 Ochrona Danych Osobowych i Polityka Prywatności
§ 8 Pozasądowe Sposoby Rozpatrywania Reklamacji i Dochodzenia Roszczeń
§ 9 Postanowienia Końcowe
§ 1 Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu w Sklepie Internetowym.
-
Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
-
Konto Klienta – indywidualny panel Klienta w Sklepie Internetowym, gromadzący informacje o złożonych zamówieniach i danych Klienta. Założenie Konta jest dobrowolne.
-
Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem alaniaworkshop.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia na Towary.
-
Sprzedawca – Andżelika Kulik Alania Workshop z siedzibą w Strzebowiska 14, 38-608 Cisna, Polska, NIP: 6881306942, REGON: 526000808, adres e-mail: shop@alaniaworkshop.pl.
-
Towar – produkt dostępny w ofercie Sklepu Internetowego.
-
Towar na Indywidualne Zamówienie – Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. personalizowany, na konkretny wymiar, tworzony od podstaw na życzenie Klienta).
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
-
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego.
-
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§ 2 Składanie i Realizacja Zamówień
-
Wszystkie Towary oferowane w Sklepie Internetowym są nowe i wolne od wad fizycznych oraz prawnych, z wyjątkiem informacji o ewentualnych wadach lub niedoskonałościach jasno wskazanych w opisie produktu (np. Towary z wyprzedaży).
-
Prezentowane na stronach Sklepu Internetowego zdjęcia Towarów mają charakter poglądowy. Ze względu na ustawienia monitora, kolorystyka lub szczegóły Towaru mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistych.
-
Ceny Towarów podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w polskich złotych (PLN), dolarach amerykańskich (USD) lub euro (EUR), w zależności od wyboru Klienta. Ceny te nie zawierają kosztów dostawy Towaru, które są podane odrębnie.
-
W przypadku Towarów, które są lub były objęte obniżką ceny, obok informacji o obniżonej cenie zamieszczamy również informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
-
Aby złożyć zamówienie, należy:
-
Wybrać interesujący Towar i dodać go do koszyka.
-
Przejść do koszyka i wypełnić formularz zamówienia, podając niezbędne dane Klienta oraz adres dostawy.
-
Wybrać preferowaną metodę dostawy i płatności.
-
Potwierdzić złożenie zamówienia poprzez kliknięcie przycisku „Zamawiam i płacę” lub równoważnego, co oznacza zgodę na zobowiązanie do zapłaty.
-
-
Potwierdzenie złożenia zamówienia zostanie wysłane Klientowi automatycznie na podany adres e-mail niezwłocznie po jego złożeniu. Potwierdzenie to nie jest równoznaczne z zawarciem Umowy Sprzedaży.
-
Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w momencie otrzymania przez Klienta od Sprzedawcy wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
-
Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności za Towar oraz kosztów dostawy na koncie Sprzedawcy, z wyjątkiem wyboru płatności za pobraniem.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia w przypadku:
-
Braku płatności w terminie 3 dni robocze od daty złożenia zamówienia (jeśli wybrano płatność z góry).
-
Błędnie podanych danych Klienta uniemożliwiających realizację dostawy.
-
Braku dostępności Towaru (w takim przypadku Klient zostanie o tym poinformowany i otrzyma zwrot wpłaconych środków).
-
§ 3 Dostawa
-
Dostawa Towarów realizowana jest na całym świecie.
-
Koszty dostawy Towaru ponosi Klient, chyba że opis Towaru lub warunki promocji stanowią inaczej. Informacje o kosztach dostawy są dostępne na stronie Sklepu oraz w procesie składania zamówienia.
-
Terminy dostawy: Dokładne terminy dostawy Towaru do Klienta są podawane w opisie danego Towaru lub w trakcie składania zamówienia, w zależności od wybranego miejsca docelowego i metody dostawy. Terminy te liczy się od dnia zaksięgowania wpłaty lub, w przypadku płatności za pobraniem (jeśli dostępna dla danego regionu), od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
-
W przypadku zamówienia Towaru na Indywidualne Zamówienie, termin realizacji i dostawy może być wydłużony. Informacja o przewidywanym terminie realizacji Towaru na Indywidualne Zamówienie zostanie podana w opisie produktu lub potwierdzona Klientowi w wiadomości e-mail po złożeniu zamówienia.
-
Dodatkowe opłaty międzynarodowe: W przypadku dostaw poza Unię Europejską, Klient może być zobowiązany do uiszczenia dodatkowych opłat celnych, podatków (np. VAT) lub innych należności importowych, zgodnych z przepisami kraju docelowego. Koszty te nie są wliczone w cenę Towaru ani koszt dostawy i są wyłączną odpowiedzialnością Klienta. Sprzedawca nie ma wpływu na wysokość tych opłat i nie jest w stanie przewidzieć ich dokładnej kwoty. Klient powinien zapoznać się z lokalnymi przepisami dotyczącymi importu przed złożeniem zamówienia.
§4. Metody Płatności
-
Sprzedawca udostępnia następujące metody płatności:
-
Płatności online (Autopay):
-
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest Autopay S.A.
-
Dostępne formy płatności za pośrednictwem Autopay:
-
Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro
-
Szybkie przelewy online (Przelewy natychmiastowe)
-
BLIK
-
-
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
-
-
Tradycyjny przelew bankowy na konto Sprzedawcy: Andżelika Kulik Alania Workshop, numer konta: 37 1870 1045 2078 1078 0542 0001.
-
Płatność za pobraniem (płatność gotówką kurierowi przy odbiorze przesyłki).
-
-
Szczegółowe informacje o dostępnych metodach płatności i ewentualnych opłatach z nimi związanych znajdują się na stronie Sklepu Internetowego w sekcji "Metody płatności" / "Płatności".
-
W przypadku wyboru metody płatności innej niż „za pobraniem”, Klient jest zobowiązany do uiszczenia płatności w terminie 3 dni roboczych od daty zawarcia Umowy Sprzedaży. Po upływie tego terminu, Sprzedawca ma prawo do anulowania zamówienia.
§ 5 Prawo Odstąpienia od Umowy (Zwroty)
-
Prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje wyłącznie Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach konsumenta.
-
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie Towaru.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
-
Oświadczenie można wysłać na adres e-mail: shop@alaniaworkshop.pl lub pisemnie na adres: Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska.
-
Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jeśli jest dostępny na stronie Sklepu Internetowego w sekcji "Zwroty i Reklamacje". Skorzystanie z wzoru nie jest obowiązkowe.
-
-
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle Towar przed upływem terminu 14 dni.
-
Zwracany Towar należy odesłać na adres: Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska.
-
-
Koszty zwrotu Towaru (koszty przesyłki) ponosi Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta.
-
Towar powinien być zwrócony w stanie nienaruszonym, kompletny, w oryginalnym opakowaniu (jeśli to możliwe), bez śladów użytkowania wykraczających poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
-
Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od umowy.
-
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie i nie wiąże się to dla niego z żadnymi kosztami.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania Towaru z powrotem lub do momentu dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
WYŁĄCZENIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY:
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w odniesieniu do umów, których przedmiotem jest Towar na Indywidualne Zamówienie, tj. rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta).
-
Oznacza to, że produkty wykonane na indywidualne zamówienie, na konkretny wymiar, z personalizacją, które tworzymy od podstaw lub modyfikujemy specjalnie dla Ciebie, nie podlegają zwrotowi.
-
§ 6 Reklamacje (Brak Zgodności Towaru z Umową)
-
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
-
W przypadku stwierdzenia braku zgodności Towaru z umową, Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
-
Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na adres: shop@alaniaworkshop.pl lub pisemnie na adres: Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska.
-
W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien:
-
Podać swoje dane kontaktowe.
-
Wskazać numer zamówienia.
-
Dokładnie opisać stwierdzony brak zgodności Towaru z umową (wadę).
-
Określić swoje żądanie (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – o ile brak zgodności jest istotny).
-
Załączyć zdjęcia lub filmy przedstawiające wadę, jeśli to możliwe – znacznie ułatwi to proces reklamacyjny.
-
-
Po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego, Sprzedawca może poprosić Klienta o odesłanie reklamowanego Towaru na adres: Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska. Koszty odesłania reklamowanego Towaru ponosi Sprzedawca w przypadku uznania reklamacji.
-
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną.
-
W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca zrealizuje żądanie Klienta (naprawa, wymiana Towaru, obniżenie ceny lub zwrot pieniędzy – w zależności od uzgodnień i charakteru wady) niezwłocznie, w terminie ustalonym z Klientem, nie dłuższym niż 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji.
-
Produkty wykonane na indywidualne zamówienie, które nie podlegają zwrotowi w ramach prawa odstąpienia od umowy, podlegają reklamacji, jeśli posiadają wady fabryczne lub niezgodności z uzgodnioną specyfikacją.
§
7 Ochrona Danych Osobowych i Polityka Prywatności
-
Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego jest Andżelika Kulik Alania Workshop z siedzibą w Strzebowiska 14, 38-608 Cisna, Polska.
-
Celem przetwarzania danych osobowych Klientów, podanych w związku z korzystaniem ze Sklepu Internetowego (w tym dokonywaniem zakupów, zakładaniem Konta Klienta), jest:
-
Realizacja zamówień oraz świadczenie usług związanych z prowadzeniem Sklepu Internetowego.
-
Obsługa Konta Klienta (jeśli założono).
-
Rozpatrywanie reklamacji.
-
Ustalenie, dochodzenie lub obrona ewentualnych roszczeń.
-
Cele marketingowe (w przypadku wyrażenia zgody).
-
Wypełnianie obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy.
-
-
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Klientów jest:
-
Umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Klienta, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)).
-
Ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością oraz innymi przepisami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
-
Prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Zgoda Klienta (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w zakresie danych przetwarzanych na podstawie odrębnej zgody (np. w celach marketingowych, jeżeli nie są one objęte inną podstawą prawną).
-
-
Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Sprzedawcy, takim jak firmy kurierskie, operatorzy płatności, dostawcy usług hostingowych, biura rachunkowe – wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji Umowy Sprzedaży lub innych usług świadczonych przez Sklep Internetowy.
-
Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
-
Klient ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.
-
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz stosowania plików Cookies znajdują się w odrębnym dokumencie Polityka Prywatności i Cookies, dostępnym na stronie Sklepu Internetowego.
§ 8 Pozasądowe Sposoby Rozpatrywania Reklamacji i Dochodzenia Roszczeń
-
Sprzedawca informuje, że Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. 2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
-
Konsument może również skorzystać z platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/pl, w celu pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług.
§ 9 Postanowienia Końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy ustawy o prawach konsumenta, Kodeksu Cywilnego oraz RODO.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku zmiany przepisów prawa, zmian w technologii, zmian w sposobach płatności i dostaw, mających wpływ na postanowienia Regulaminu. O każdej zmianie Regulaminu Sprzedawca poinformuje Klientów poprzez umieszczenie nowej treści Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego i powiadomienie Klientów posiadających Konto Klienta drogą elektroniczną. Zmiany wchodzą w życie po upływie 7 dni od daty ich opublikowania. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dacie złożenia zamówienia.
-
W przypadku, gdy jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu zostanie uznane za nieważne, pozostałe postanowienia pozostają w mocy.
-
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sprzedawcą a Konsumentem będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze polubownej. W przypadku braku porozumienia, spory będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla miejsca zamieszkania Konsumenta. W przypadku sporów z Przedsiębiorcami, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.