Przejdź do głównej treści
polski
Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Zwroty i reklamacje

Zwroty i Reklamacje w Alania Workshop


Twoje zadowolenie jest dla nas najważniejsze! Chcemy, żebyś był w pełni usatysfakcjonowany z zakupów w Alania Workshop. Jeśli jednak coś poszło nie tak, poniżej znajdziesz wszystkie niezbędne informacje dotyczące zwrotów i reklamacji.


Prawo do Odstąpienia od Umowy (Zwroty)

Masz prawo odstąpić od umowy zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia, w którym Ty lub wskazana przez Ciebie osoba trzecia (inna niż przewoźnik) wejdzie w posiadanie towaru.

Jak dokonać zwrotu?

  1. Poinformuj nas: W ciągu 14 dni od otrzymania produktu wyślij do nas jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Możesz to zrobić:
    • Mailowo na adres: shop@alaniaworkshop.pl
    • Pisemnie na adres: Andżelika Kulik Alania Workshop, Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (dostępnego np. na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów), ale nie jest to obowiązkowe.
  2. Odeślij produkt: Zwracany towar odeślij niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślesz towar przed upływem tego 14-dniowego terminu.
    • Produkt powinien być w stanie nienaruszonym, kompletny, w oryginalnym opakowaniu (jeśli to możliwe) i bez śladów użytkowania, które wykraczają poza konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Pamiętaj, że odpowiadasz za zmniejszenie wartości produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne.

    • Zwracany Towar należy odesłać na adres: Andżelika Kulik Alania Workshop, Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska.
  3. Zwrot środków: Pieniądze zwrócimy Ci w ciągu 14 dni od dnia otrzymania Twojego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Możemy jednak wstrzymać się ze zwrotem płatności do momentu otrzymania produktu lub dostarczenia przez Ciebie dowodu jego odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
    • Zwrotu dokonamy tą samą metodą płatności, którą wybrałeś podczas zakupu, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inne rozwiązanie i nie wiąże się to dla Ciebie z żadnymi kosztami.
    • Zwrot płatności obejmuje również koszty dostarczenia towaru do Ciebie (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas).

Koszty zwrotu towaru ponosi Kupujący.

Wyłączenia z Prawa Zwrotu

Zgodnie z obowiązującymi przepisami (art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta), prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje w przypadku Towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.




Oznacza to, że produkty wykonywane na indywidualne zamówienie, na konkretny wymiar, z personalizacją, które tworzymy od podstaw lub modyfikujemy specjalnie dla Ciebie, nie podlegają zwrotowi.


Reklamacje (Brak Zgodności Towaru z Umową)

Jeśli zakupiony produkt okaże się wadliwy lub niezgodny z umową, masz prawo do złożenia reklamacji. Odpowiadamy za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili.

Jak złożyć reklamację?

  1. Skontaktuj się z nami: Poinformuj nas o braku zgodności towaru z umową. Najlepiej zrobić to mailowo na adres: shop@alaniaworkshop.pl lub pisemnie na adres: Andżelika Kulik Alania Workshop, Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska.
  2. W zgłoszeniu reklamacyjnym podaj:
    • Swoje dane kontaktowe.
    • Numer zamówienia.
    • Dokładny opis stwierdzonego braku zgodności towaru z umową (wady).
    • Określ swoje żądanie (np. naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy – jeśli wada jest istotna).
    • Załącz zdjęcia lub filmy przedstawiające wadę, jeśli to możliwe – znacznie ułatwi to proces reklamacyjny.
  3. Odeślij produkt: Po uzgodnieniu z nami, odeślij reklamowany produkt na adres: Andżelika Kulik Alania Workshop, Strzebowiska 14, 38-608 Wetlina, Polska.
  4. Rozpatrzenie reklamacji: Twoją reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania. Brak odpowiedzi z naszej strony w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną. Poinformujemy Cię o naszej decyzji i dalszych krokach (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy), realizując Twoje żądanie niezwłocznie, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia rozpatrzenia reklamacji.

Koszty przesyłki reklamacyjnej

W przypadku uznanej reklamacji, koszty odesłania produktu ponosi Alania Workshop.

Ważne:

Produkty wykonane na indywidualne zamówienie, które nie podlegają zwrotowi w ramach prawa odstąpienia od umowy, podlegają reklamacji, jeśli posiadają wady fabryczne lub niezgodności z uzgodnioną specyfikacją.



Kontakt

W razie pytań dotyczących zwrotów lub reklamacji, jesteśmy do Twojej dyspozycji:

shop@alaniaworkshop.pl